January 15 2014

För varje år som går så suckar jag allt djupare inför vintern. Vill ha värme och sol!  
 
Jag har hamnat i en bubbla, isolerad från omvärlden i tankar/funderingar över vad just jag vill få ut av mitt liv. Jag kommer väl aldrig ha ett riktigt svar eller en hel plan på allt, det vore tragiskt, inget spontant. Men tills jag har hittat någon slags vägledning så kommer jag förmodligen befinna mig kvar i denna bubbla. Vad jag vet idag är att mitt au pair år börjar någon gång under 2014, men ändå är jag inte nöjd? Jag vill så mycket, och löjligt nog så får jag panik och känner mig gammal, hur ska jag hinna med allt?! 
Inspiration och motivering finns det gott om, jag ska bara sortera och organisera det på något sätt, placera ut det på kartan över mitt liv, min framtid. Detta gör mig galen. Jag har insett att jag befinner mig i en 20-årskris! 
 
Vad jag i alla fall har börjat gjort detta år, något som har varit med mig i ca 1 1/2 år, är mitt årsprojekt att filma en sekund varje dag för att tillslut slå ihop till en hel memory bank. Jag har försökt på mig detta projekt två gånger tidigare, men aldrig slutfört, så 3.de gången gillt? 
 
Kommer nog att vara mer aktiv här ett tag än på min au pair blogg, eftersom det står ganska stilla på den fronten för tillfället! 
 
 
Life | Funderingar, Livet, Mål, Planer, Tankar, Update, Vinter, Winter | |
#1 - - Bella:

Håller totalt med om att vilja ha sommar och sol istället för snö och kyla! :) Hang in there! Har följt din blogg sedan du var i USA som utbytis och jag ser fram emot att läsa om ditt år som au pair! :) Alla har vi perioder då vi undrar vad vi håller på med osv. För eller senare kommer du på det och allt kommer bara klicka! :)

Svar: Absolut! Man har väl inget annat val än att gilla läget! :) Men gud vad kul, att du hängt på sen jag sist var iväg! Det ska bli riktigt roligt att få komma igång med bloggandet när jag väl kommit i väg. Att jag får chansen igen att skriva en liknande reseblogg känns jätte kul,och denna gång försöka göra den ännu bättre med seriösa, informativa inlägg i kontrast med roliga och underhållande inlägg, tillsammans med videoinlägg! Ja, jag hoppas på någon vändning snart och allt står klart för mig om vad jag vill göra i framtiden! :) Kram
Anna Westergren

#2 - - Clara Matilda:

Hej finis, vilken fin och inspirerande blogg du har. Gillar den verkligen. kika gärna in på min. Ha en mysig kväll. Kram

Upp